DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sayısal Yöntemler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EBA 503
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu derste Pazarlama, Finans ve Üretim gibi birçok alanda karşılaşılan yönetim problemlerinin çözümlenmesinde kullanılan çeşitli “Yönetim Bilimi” metotlarının öğretilmesi ve böylece “Operasyon Yönetimi”, “Üretim ve Stok Yönetimi” gibi ileri seviyede öğretilen dersler için gerekli olan matematiksel modelleme temelinin oluşturulması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Karmaşık yönetsel problemleri analiz edebilecek ve bütünsel yaklaşımı uygulayabileceklerdir
  • İşletmelerde karar vermek için gerekli temel matematiksel optimizasyon modellerini öğreneceklerdir.
  • Bilgisayar programları ile karışık matematiksel soruları çözümleyebileceklerdir
  • Yöneticilerin günlük uygulamaları için modellerin sonuçlarını yorumlayabileceklerdir.
  • Temel Yönetim Bilimi kavramları hakkında geniş bilgiye sahip olacaklardır.
Ders Tanımı Bu derste özellikle yönetimsel problemlerin matematiksel olarak modellenmesi (Doğrusal programlama ve tam sayılı programlama) üzerinde durulacaktır. Değişik uygulama alanlarından örneklerle verilecektir. Bazı özel yapılı problemler için çözüm yöntemleri üzerinde durulacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yönetim Bilimi’ne Giriş Ders Kitabının 1. Bölümü
2 Doğrusal Programlama: Model Formulasyonu ve Grafiksel Çözüm Ders Kitabının 2. Bölümü
3 Doğrusal Programlama: Bilgisayar Çözümü ve Duyarlılık Analizi Ders Kitabının 3. Bölümü
4 Doğrusal Programlama: Modelleme Örnekleri Ders Kitabının 4. Bölümü
5 Doğrusal Programlama: Modelleme Örnekleri Ders Kitabının 4. Bölümü
6 Tamsayı Programlama Ders Kitabının 5. Bölümü
7 Tamsayı Programlama Ders Kitabının 5. Bölümü
8 ARA SINAV ve Ulaştırma, Aktarma ve Atama Problemleri Ders Kitabının 6. Bölümü
9 Ulaştırma, Aktarma ve Atama Problemleri Ders Kitabının 6. Bölümü
10 Ağ Akış Problemleri Ders Kitabının 7. Bölümü
11 Proje Yönetimi Ders Kitabının 8. Bölümü
12 Proje Yönetimi Ders Kitabının 8. Bölümü
13 Karar Analizi Ders Kitabının 12. Bölümü
14 Karar Analizi Ders Kitabının 12. Bölümü
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

Introduction to Management Science. Bernard W. Taylor III, Twelfth Edition, Prentice Hall, New Jersey ISBN-13: 978-0133778847

Ders kitabının Powerpoint sunumları kullanılacaktır. Ders notları dersten önce online olarak paylaşılacaktır. 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Operations Research Applications and Algorithms, Wayne L. Winston, Fourth Edition, Thomson Books  ISBN-13: 978-0534380588

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
15
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
20
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
6
90
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
32
    Toplam
190

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest